مش هسيب حقي.. صفوت حسام يُنذر صُناع مهرجان “ضربوني في ضهري بالجرينوف” (خاص)

علي الشيخ15 يوليو 2021آخر تحديث :
مش هسيب حقي.. صفوت حسام يُنذر صُناع مهرجان “ضربوني في ضهري بالجرينوف” (خاص)

 

  • كتب: أحمد الزاهد

أعرب المطرب الشاب “صفوت حسام” عن حزنه الشديد بسبب سرقه ألحان أغنيته “مفيهاش جد ولا هزار” بعد نجاح الأغنية، وتداولها بين نجوم التيك توك.

وذكر صفوف حسام في تصريح خاص لـ” الانطلاقة نيوز” قائلاً: “هو شئ يضايق أنا الأغنية بتاعتي كلماتها راقية جدًا وللأسف ينزل عليها كلام ردئ جدًا حتى إسم اغنيتهم “ضربوني في ضهري بالجرينوف”، وفيه كلام عن الخمور وحاجات لا تليق بالمبادئ اللي ماشي عليها في استايل الأغاني بتاعتي أنا والتيم اللي بتعامل معاه، وأحنا بنتعب في اختيار الكلام واللحن”.

مفيهاش جد ولا هزار

وواصل: “في نفس الوقت ده دليل علي نجاح الأغنية الحمد لله لأنها وصلت لكل الناس بأذواقهم المختلفة وده كان تحدي كبير لينا أننا ننجح في وقت اكتساح أغاني المهرجانات علي الذوق العام”.

وأردف” أنا مش هسيب حقي وهشوف اللي قبلي واجه المشكلة دي إزاي وهعمل زيه مثل المطرب محمد حماقي والملحن مدين في أغنية بنت الجيران”.

وأشاد بنجاح الأغنية قائلاً:” الحمد لله الأغنية منتشرة جدًا علي التيك توك بأكثر من عنوان أشهرهم”مفيهاش جد ولا هزار – وايوه انت نصيبي”.

وطرح المطرب الصاعد صفوت حسام ،أولى أغنيات ألبومه الجديد “فتره وهتعدي” ، في أول أيام عيد الفطر، وحملت الأغنية أسم “مفيهاش جد ولا هزار”(رقصتنا).

وعلى صعيد متصل تعد أغنية “رقصتنا ” من كلمات عمرو عرفه ،والحان أحمد صواف، وتوزيع عمرو عبدالفتاح، وميكس وماستر ياسر أنور.

وذكر صفوف حسام من قبل لـ”الانطلاقة نيوز” أن أول كليب له كان ” ”، إخراج المخرج حسام بدران، كلماتي وألحاني، وتوزيع عمرو عبد الفتاح، وميكس وماستر ماهر صلاح، وكانت فكرته عن الزوجه الأنانية المستغلة.

الجدير بالذكر أن صفوف حسام من مدينة الإسكندرية، ويعد من المطربين الصاعدين الذي واجهته صعاب في الوسط الفني ولكن تغلب عليها ، وكان قد وجه رساله للوسط الفني من قبل قائلاً:” أن الفن رساله لو هتتعاملوا معاه باستهتار أو باسلوب النحت بس، للأسف الفن هيهبط ومش هيطلع تاني حاولوا تتعاونوا شويه مع المطربين الصاعدين، لان انتوا بتموتوهم من أول سلمه وبتقتلوا طموحهم وربنا يهدينا جميعا”.

الاخبار العاجلة