رواية حب مجهول الهوية الفصل الأول للكاتبة ملك إبراهيم

رواية حب مجهول الهوية الفصل الأول للكاتبة ملك إبراهيم
رواية حب مجهول الهوية

 تعد رواية حب مجهول الهوية من الروايات التي أنطلقت بشكل كبير في محركات البحث في الآونة الأخيرة، نظرًا لأحداثها المثيرة والمشوقة والمحببة لدى الجمهور، وبالتالي يمكننا سرد أحداث رواية حب مجهول الهوية للكاتبة ملك إبراهيم من خلال هذا التقرير. 

رواية حب مجهول الهوية الفصل الأول 

  • حكايتي في رواية حب مجهول الهوية بدأت أثناء ركوبي القطر لانتقل من القاهرة إلى أسوان، فكانت بسمة أختى الكبيرة مقيمة في أسوان من سنتين عندما تزوجت وانتقلت مع جوزها. 
  • من يومين جوز أختي كلم ماما وقالها أن بسمة مرهقة وتعبانه جداً لأنها في أخر شهور من حملها وفاضل أسبوع وتولد وكانت محتاجة ماما جنبها. 
  • ولكن ماما مقدرتش تسافر وتقيم معاها في أسوان وخاصاً أن المسافة من القاهرة لأسوان كبيرة جداً وماما مريضة، وبالتالي أنا أضطريت أسافر مكان أمي علشان أساعد أختى وأكون جنبها. 
  • وبالفعل دخلت القطر وأنا حاسة أني مش قادرة أسافر ومخنوقة جداً، وده لأني مش برتاح أبداً لشاكر جوز أختي وبكون دايماً شيفاه إنسان سخيف ومخيف بالنسبالي وده بسبب تصرفاته معايا، ولكن لازم اتحمل علشان خاطر أختي. 
  • ثم نتوالى في سرد أحداث رواية حب مجهول الهوية الفصل الأول للكاتبة ملك إبراهيم، وجهزت حاجات كتير جدًا علشان محسش بالملل طول الطريق، وجهزت كل حاجة كنت محتاجاها علشان محسش بالمملل ده. 
  • ولكن اللي حصل كان غير متوقع أبداً فالقطر عمل صوت غريب زي صوت إنذار وتنبيه مزعج وده كان معناه أنه القطر هيتحرك وبدأ يتحرك ببطئ وبعدين وقت مره تانية.
رواية حب مجهول الهوية ملك إبراهيم
رواية حب مجهول الهوية ملك إبراهيم
  • بس أنا حسيت أنو عادي ومشغلتش بالي بالقطر وحطيت الهاند فري وقعدت علشان أبدأ الرحلة الطويلة. 
  • ولكن فجأة لاقيت رجال حرسة كتير ولابسين بدل ونضارات سودا وبينزلو كل اللي كانوا راكبين في القطر، فانا بدأت استغرب طبعاً وقلقت جداً وخلعت الهاند فري علشان أسمع وأفهم اي اللي بيحصل حواليا.

رواية حب مجهول الهوية.. ماذا حدث بعد ذلك؟ 

  • وبعد كده لاقيتهم بيطلبوا من الناس اللي في القطر ينزلوا بسرعة من عربية القطر اللي أنا فيها ويركبو واحدة تانية.
  • وواحد منهم قرب مني جداً واتكلم بأمر وقالي اتحركي بسرعة يا أنسة وأنزلي من هنا وأركبي أي عربية تانية.
  • طبعاً أنا مكنتش فاهمة ليه ممكن أقوم من مكاني أركب عربية تانية فسألته، أشمعنا يعني؟ وأي اللي هيحصل عشان أقوم من مكاني وأركب عربية تانيو وفي نفس القطر وعلى وشي علامات التعجب!!!
  • رد عليا بصوت عالي وقالي: في شخص مهم جداً هيركب القطر وخاصة العربية دس فلازم نفضي العربية علشانه!!
  • فطبعاً أتعصبت ورديت بصوت عالي وقوي: يعني أيه أقوم من مكاني عشان شخص هيركب العربية هنا لوحده!! ويعني أيه شخص مهم أصلاً؟ وبعدين مش عدل أن الناس دي كلها تقعد في عربية تانية فوق بعضهم عشان جنابه هيقعد لوحده هنا! مكان يركب طيارة خاصة طالما هو شخص مهم أوي كده؟
  • فلاقيت الراجل بيبصلي بصدمة قوية وكأنه مش مصدق اللي أنا بقوله، وبعديم حد كلمه في السماعة اللي لابسها وغالبا سأله إي اللي بيحصل وراح اتعصب عليا فجأة وقالي: قومي يا أنسة من هنا واتحركي مفيش وقت. 
  • روحت قعدت مكاني براحتي وحطيت الهاند فري ورديت عليه باستفزاز: مش قايمة من مكاني، رواية حب مجهول الهوية.
  • راح طبعاً وقف وهو متعصب جداً ومش عارف يعمل أيه وأنا اتجاهلته واتعاملت أكنه مش موجود أصلاً.

نرشح لك: “بعد توقفه عن النشر الورقي”.. جوني آرثر يثير جدل السوشيال ميديا

دخول الشخص المهم للقطر 

  • وفجأة اتحرك الشخص من قدامي وراح اتكلم مع حد تاني، وطبعاً مشغلتش بالي بكل اللي بيحصل وقولت مش هسمح لأي حد أنه يقومني من مكاني لأنو حقي. 
  • فدخل الشخص اللي كانوا بيفضوا القطر علشانه، بس هو كان شاب طويل ولابس بدله رسمية وكان شكلها غاليه جداً وكان لابس نضارة سودا مش باين منها شكله بس كان واضح أنو شخص مهم يسبه رجال الأعمال والوزرا.
  • وكمان شكله كان موضح أنو غامض وله هيبة، ومن الواضح جداً أنو مغرور.
  • فقرب منو الحارس اللي كان عاوز يقومني وشاور عليا وقالو أني رفضت أقوم من مكاني، فالشخص بص عليا من خلف نظارته السودا وشاور للحرس بتوعه أن القطر يتحرك. 
  • فطبعاً أنا قلبي دق بخوف شوية لما ملقتش منه رد فعل أو أعتراض منه على وجودي في القطر ولاقيت القطر اتحرك فعلاً.
  • وكنت مركزة معاه جداً ومتابعة اللي بيحصل ولكن لاقيته قعد قصادي والحراس بتوعه قعدو في باقي العربية.
  • بس أنا حسب بخوف شويه وتوتر بس مهمنيش وطلعت سندوتش وأكلته لأني لما بخاف أو بتوتر باكل كتير، وتتوالى أحداث رواية حب مجهول الهوية.

ملك بين التوتر والقلق 

  • القطر اتحرك عادي والرحلة بدأت والقطر كان هادي ومفيش صوت وحسيت ان الرحلة هتكون ممله معاه ومع حراسه. 
  • بدأت أشغل ميوزك وماما كلمتني تتطمن عليا وأختي كمان علشان تسألني وصلت لفين، وبعدها صحبتي هند كلمتني علسات تحكيلي على مشكله مع حماتها أنها مصممة تعمل السراميك أزرق غامق وهند عايزاه بيبي بلو. 
  • وفجأه لاقيته صرخ بصوت عالي وقالي: بس بقا كفاية، أفصلي شويه كدة أنتي أيييييه!!!! سيراميك حمام أي أنا مش بكره قد الكلام الكتير والدوشة، وأنتي كل شويه كلام وزن وأكل. 
  • طبعاً أنا اتخضيت والفون وقع من أيدي بسبب صوته العالي وصراخه وأنا عملت أي أصلا وليه يعلي صوته عليا. 
  • فقوقت قصاده ورديت بصراخ وانت مالك أصلا أنا حرة أعمل اللي عيزاه، ورديت باستفزاز وليه السراميك نعمله أبيض في شقه عروسة البيبي بلو أحلى. 
  • صرخ فيا وقالي مش عايز أعرف أي تفاصيل أنا عايزك تسكتي وبس.
  • بصتله وأخدت الفون من الأرض من شغال وشكله باظ أو اتحرق وأنا لسه بدفع القسط بتاعه.
  • ودموعي نزلت علشان أنا تعبت على فلوس الموبيل ده وصرخت وأنا ببكي عجبك كدة أهو الموبيل باظ بسببك وأنا لسه مدفعتش باقي الاقساط. 
  • وانهرت من العياط وصعب عليا التليفون ومعرفش عنوان أختي في أسوان وكانت متفقة معايا أني أتصل بيها لما أوصل المحطة ومش حافظة أرقام وهو السبب أن الفون باظ. 
  • قربت منه واتكلمت بقوة تليفوني باظ بسببك وأنت المسؤول عن تصليحه. 
  • ضحك بسخرية وقالي روحي ياشاطرة أقعدي مكانك، رواية حب مجهول الهوية.
  • اتعصبت وقولتله مين دي اللي شاطرة انت شكلك مش عارف بتتكلم مع مين. 
  • وقف الحراس بتوعه قريب مني وموجهين السلاح عليا وقلبي دق من الخوف وراح ضحك بسخرية وقالي مقولتليش بقا بتكلم مع مين؟!

ضرب النار في القطر 

  • اتعصبت منه وقعدت مكاني ومتكلمتش لحد ماوصل أسوان وألاقي أي طريقة أوصل بيها لاختي. 
  • ورجعت مكاني وفجأة سمعت صوت ضرب نار عالي والقطر وقف وصوت صراخ عالي. 
  • وبصيت عليه وأنا مرعوبة واتكرر صوت ضرب النار وحصل تبادل بين ضرب النار لرجالته وبين رجالة كانوا عايزين يقتحموا العربية اللي أحنا فيها. 
  • فجأة بقيت في فيلم أكشن وقعدت على الأرض عشان أحمي نفسي وحاسة أني خلاص هموت. 
  • وفجأة وقف ضرب النار وبرفع وشي لاقيت الملثمين اقتحمو العربية والرجالة بتاعته استسلموا. 
  • ودخل راجل واتكلم مع المغرور وقاله كان فكر رجالتك أقوى من كدة مكنتش أعرف أنك بالغباء ده ياطارق. 
  • وابتسم طارق وقاله أنت فاكر أني محتاج رجالة عشان يحموني. 
  • راح خرج السلاح وصوبه في وش الرجل وبدأ يظهر عليه الخوق وقاله بتوتر نزل السلاح. 
  • رد طارق أنت عارف مبحبش الكلام الكتير. 
  • والرجل قاله خلينا نتفق وانت ترجعلي الفلوس اللي أخوك طاهر الله يرحمه سرقها مني. 
  • ابتسم طارق وقاله أنا معرفش فلوس أيه وأن مليش في السكة دي وكانت نهايتها موت طاهر ومعرفش مين قتله. 
  • اتكلم الرجل بتوتر بس أنت أكيد عارف أني مليش دعوة بموت أخوك طاهر كان أعز أصحابي. 
  • رد عليه طارق واللي قتله أخد الفلةس وهرب ومعرفش هو مين وطاهر مات وماتت معاه أسراره.
رواية حب مجهول الهوية
رواية حب مجهول الهوية
  • أتكلم الرجل وقاله طب وفلوسي؟؟؟؟ رد طارق أعرف مين قتل طاهر وهتعرف مين سرق فلوسك. 
  • وهدده طارق بالسلاح على اللي عمل هفي القطر فاتحرك الرجل بتوتر وقاله ماشي ياطارق بس لو عرفت أن فلوس طاهر معاك هرجعلك تاني. 
  • وطبعاً أنا كنت تحت الكرسي وبتابع الكلام، ولاقيته وقف قدامي وقالي أطلعي من تحت الكرسي. 
  • خوفت طبعاُ وقالتله أنا مرتاحة كدة، واتكلم بعصبيه قولتلك اطلعي من تحت الكرسي احنا مش بنلعب. 
  • أضايقت واتعصبت وقولتله أنت بتوعق ليه وانت مين علشان تزعقلي؟ 
  • وبص بقوه وقالي أنتي أكيد عرفتي أنا مين واتوترت وقولتله لا مسمعتش حاجة. 
  • بصلي بغموض وفجأة القطر اتحرك وكنت هقع ومسكت فيه وهو مسكني بسرعة وسألني بقلق أنتي كويسة، ضمن أحداث رواية حب مجهول الهوية الفصل الأول.
  • صرخت وقولتله هو المسدس ده حقيقي، رفع المسدس وقبل ما يتكلم أنا اتكلمت برعب انت عايز تقتلني أنا اختي هتولد حرام عليك. 
  • رد باستغراب يعني لما اختك تولد ممكن أقتلك عادي. 
  • اتكلمت بخوف قولتله لا طبعاً تقتلني ايه ورحمه طاهر أخوك سبني أمشي. 
  • رفع حاجبه وقالي واضح أنك مستمعتيش حاجة!!
  • اتكلمت بخوف انت مش مصدقني صح؟؟ 
  • رد بسخرية لا مش مصدقك ازاي!! انتي بتحلفيين برحمه طاهر أخويا أكيد مش كدابه. 
  • ولسه الحكاية مليانه أحداث دي البداية فقط اللي جاي أقوي بكتير، وينتهي الفصل الأول من رواية حب مجهول الهوية.

وفي السطور السابقة قد رصدنا لكم “الانطلاقة نيوز” رواية حب مجهول الهوية الفصل الأول للكاتبة ملك إبراهيم، نتمنى لكم قراءة ممتعة.