ريهام سعيد: أنا لو عايزة أشتغل كنت عملت برنامج عاليوتيوب

شارك

أعلنت الإعلامية ريهام سعيد أنها في حالة إرادتها الرجوع للعمل لفتحت قناة على اليوتيوب أو قامت بشراء هواء في أي قناة.

ريهام سعيد
ريهام سعيد

ريهام سعيد والعودة للعمل

ويأتي ذلك بعد إثارتها الجدل بشعورها أنها ستموت قريبا، حيث كانت قد قررت الابتعاد عن السوشيال ميديا لتقضي مع أولادها أكبر وقت ممكن، وكان رد الجمهور على ذلك بأنها تريد الرجوع للعمل.

حيث أكدت على أن رسالتها وصلت بطريقة خاطئة قائلة: “شكرا على كل الحب ده بس للتوضيح أنا لو عايزة أشتغل ماكنتش تركت قناة النهار، ولو عايزة أشتغل كنت فتحت قناة على اليوتيوب أو اشتريت هواء في أي قناة.

ريهام سعيد
ريهام سعيد

شعور ريهام سعيد بقرب الرحيل

وتابعت: أنا مش حاسة إني هموت عشان مش بشتغل مذيعة، أنا حاسة إني هموت بجد، عندي أوجاع في كل جسمي مش بقدر أخرج كتير، مش عايزة أكلم حد لأن كل الناس وحشة اوي ، ماعنديش رغبة إني أعيش وحاسة إني هفارق أولادي قريب.

ريهام سعيد
ريهام سعيد

معاناة من الظلم

كما أكدت على عدم وجود أصدقاء لها، وأنها تعاني من الظلم الذي وقع عليها مشيرة إلى أن أنه في حالة طلب أي أحد لظهورها كضيفة في برنامج سرعان ما يعتذر لها قائلة: بترشح في مسلسلات بترفض، أنا ممثلة مسرح بعد ما جالي عروض اختفت الصحافة على الفور، زي ما يكون فيه حملة للقضاء على اسمي من مين معرفش.

وأكملت حديثها قائلة: أنا مش زعلانة إني مش على الشاشة، أنا زعلانة على عمري اللي راح من غير تقدير، على الآية المقلوبة، على النفوس المدارة المفترية اللي حوالينا، زعلانة إن مصير البني آدم بقى بيتحدد بناس قاعدة وراء أجهزة لأذية البشر”.

شارك