محمود الليثي :هاني سلامة أثبت إن النجوميه الحقيقيه مش بالكيلو ولا بتتحسب بالشبر

0

 

كتب:علي الشيخ

أشاد الفنان محمود الليثي بالفنان هاني سلامة وبالمخرج ماندو العدل، حيث يجمعهم مسلسل “بين السماء والأرض”.

قام الليثي بكتابة بوست من خلال صفحته على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، يشيد فيه بالفنان هاني سلامة والمخرج ماندو العدل قائلًا:عايز اقول كلمتين في حق “النجم” هاني سلامه، هاني سلامه أثبت إن النجوميه الحقيقيه مش بالكيلو ولا بتتحسب بالشبر النجوميه الحقيقيه بأخلاقك وحبك لمهنتك واهتمامك بكل اللي حواليك يطلعوا في احسن صوره.

وأضاف مؤخرا ظهر نوع من اشباه النجوم بيحسبوها بالشبر وعايزين هما بس اللي يظهروا ويبانوا ومش مهم اي حد تاني، هاني سلامه بنجوميته الكبيره مترددش انه يشارك في عمل جماعي بالعكس كان مهتم ان كل الناس تطلع بمظهر مشرف و كان مثال للانضباط و التفاني في العمل.

وتابع الليثي في بلاد الغرب ممكن نجم كبير يشارك ممثل شاب لسه بيطلع بطوله فيلم وبتظل قيمته بتعلى وتعلى مش بيحسبوها من الجلده للجلده و النجم هاني سلامه كان خير مثال لكدا.

وأنهى احب اشكر المايسترو الاستاذ المخرج محمد العدل” اللي ليه بوست لوحده” على انه قدر يوظف كل عازفين الاوركسترا كل ٍحسب آلته عشان يطلع احلى مقطوعه.

مسلسل “السماء والأرض” من بطولة هانى سلامة، درة، يسرا اللوزي، سوسن بدر، نجلاء بدر، نورهان، ندى موسى، أحمد بدير، منى عبد الغني، محمود الليثي، أحمد السلكاوي، والعمل سيناريو وحوار إسلام حافظ والقصة مأخوذة عن رواية الأديب الكبير نجيب محفوظ، ومن إخراج ماندو العدل.

ويشارك الفنان محمود الليثي في مسلسل “البحث عن علا” من إخراج هادي الباجوري، بطولة النجمة هند صبري والمسلسل مستوحى من شخصيات من تأليف غادة عبد العال وقصة وسيناريو وحوار مها الوزير وغادة عبد العال، وتم التصوير في عدة مواقع بالقاهرة، مع الحفاظ على معايير السلامة لضمان صحة فريق العمل.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

هذا الموقع يستخدم Akismet للحدّ من التعليقات المزعجة والغير مرغوبة. تعرّف على كيفية معالجة بيانات تعليقك.